Formålet med din hjemmeside

Hvor vil du hen med din hjemmeside?

Hvorfor skal jeg have en hjemmeside?
Jeg oplever desværre at mange ikke har spurgt sig selv om hvad formålet er med deres hjemmeside er. Og det er nemlig ikke udelukkende det åbenlyse svar: for at være tilstede på nettet. Svaret er næsten aldrig det samme, selv for to virksomheder der ligner hinanden meget. To umiddelbart ens virksomheder har en meget vigtig forskel: ejeren. Og dét at ejerene ikke er ens, gør også virksomhederne forskellige. Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, ikke?

Men, hvordan finder du så ud af hvad dit ‘hvorfor’ er?
Når det er dig der gør forskellen på din- og en lignende virksomhed, skal svaret også findes inden i dig selv. Hvis du har lavet nogle gode planer, strategier og beskrivelser for din virksomhed, ligger svaret på din hjemmesides ‘hvorfor’ helt sikkert deri. Din hjemmeside har nemlig det samme ‘hvorfor’ som din virksomhed. De to skal være ens fordi din hjemmeside er din repræsentant på nettet. Din hjemmeside er dit digitale ‘facadevindue’. Svaret ligger dog ikke i nogle analyser. der er faktisk stor sandsynlighed for at du ikke har det stående på et stykke papir.

Men svaret er derinde – i dig selv
Hvad driver dig? Hvad gør at du glæder dig mere til mandag end til fredag? Hvad får dig til at springe ud af sengen om morgenen? hvilken del af dit arbejde kan trække dit energiniveau op? Kender du svaret på disse spørgsmål, ved du også hvad der gør din virksomhed til noget særligt. Og så ved du dermed også hvad formålet med din hjemmeside er.

Og ikke nok med det!
Du ved hvordan du skal markedsføre din virksomhed via din hjemmeside. Du kender din elevatortale. Du kender kernen af din virksomhed – og din hjemmeside. Du ved hvorfra alt på din hjemmeside har sit udgangspunkt. alt!

Så … hvorfor skal DU have en hjemmeside?

Hvordan får du en bedre hjemmeside

Klik og se hvad der skal til

Formålet med din hjemmeside

Læs mere

Sender du spam mail?

Læs mere

De tre interessetrin

Læs mere