MENUMENU
  • Serviceaftale
  • Om os to

Hvorfor er din hjemmeside vigtigt?

Hjemmesiden er centrum for dit online salg af ydelser og produkter

Er det virkelig relevant for dig og din virksomhed, at være tilstede på nettet? Det korte svar er ja, det er vigtigt.

Det kan næsten ikke lade sig gøre at sælge over andre digitale medier end en hjemmeside og det er derfor den er så vigtig for din virksomhed. Det kan være en fordel at markedsføre din virksomhed på sociale netværk på nettet, men salget kommer ofte kun fra selve hjemmesiden. Brug derfor tid og penge på at lave den så indbydende som muligt, så dine kunder vælger lige præcis dig!

Hvad skal din hjemmeside, som minimum, indeholde?

Det vigtigste din hjemmeside skal indeholde er en såkaldt ”købe-knap”. En ”call to action”-knap, som starter salget. Denne call-to-action behøver dog ikke nødvendigvis at opfordre til køb. Call to action-funktionen kan også ske i form af ”Tag kontakt”, ”Skriv for et tilbud” eller lignende. Det vigtigste er, at sætningen som i sidste ende skal føre til salg bliver udformet, som en opfordring så kunden ikke er i tvivl om, hvad der skal være dennes næste træk.

Denne call to action skal kunne ske med maksimalt tre klik fra forsiden og til ’knappen’. Tager det flere klik hægter kunden sig af og bliver utålmodig. Tjek derfor, hvor mange klik det tager for en kunde at komme fra din hjemmesides forside ind til købsknappen. Er der flere end tre, skal du overveje at lave din side om.

Som hovedregel har en hjemmeside en levetid på 2-3 år. Herefter har tiderne, samfundet og måske målgruppen ændret sig, hvilket din virksomhed højst sandsynligt også har, og din hjemmeside skal tilpasses jeres nuværende ståsted. Derfor er det en god ide, at redesigne hele siden på dette tidspunkt for at sikre optimale betingelser for din hjemmesides ve og vel.

Hvornår er en ”om”-side vigtig

Mange virksomheder har en side omhandlende dem sælg. Hvad er historien bag, hvem ejer virksomheden, hvem arbejder der og lignende. Men er det vigtigt at have en sådan side? Både ja og nej. Det er vigtigt, hvis virksomheden har rod i en god historie. Holder du fx foredrag om organdonation med udgangspunkt i din egen transplantation, så er det en god historie som skal frem. Historien legitimerer virksomheden. Har du blot startet en virksomhed for at få penge i kassen, så drop om-siden. Selvom det ofte er derfor en virksomhed er startet, så gider ingen kunder købe noget af en virksomhed, som kun eksisterer for profit. Har du en virksomhed med sidstnævnte formål, så drop ”om”-siden og lav i stedet en side med dine/virksomhedens kontaktinformationer. Så ved kunden præcis, hvordan han/hun kommer i kontakt med jer.

Hvordan sikrer du dig at du tager den rigtige beslutning?

Hvis du skal lave din hjemmeside fra bunden eller skal redigere din nuværende, så anbefaler vi at du indhenter tre tilbud fra webdesigner. På den måde kan du sammenligne deres ydelser og priser og vælge den, som passer bedst til dit behov.

Her er det også vigtigt at pointere, at vores erfaring her hos Webnom er, at der ikke nødvendigvis skal være en god kemi mellem kunde og designer. Det vigtigste er tillid: Tør du ikke sige til din designer at du er utilfreds med noget, får du ikke det ønskede produkt og det er spild af penge. Sørg derfor altid for, at der er tillid imellem dig og den designer/bureau du vælger.

Hvordan får du en bedre hjemmeside

Klik og se hvad der skal til

Jeg deler ud af alt der kan hjælpe dig videre med din hjemmeside – lige her:

Flere besøg på hjemmesiden

Mange ønsker, at være i en topplacering på Google for på den måde, at få flere besøgende

Læs mere

Hvor vigtig er en hjemmeside

Det kan næsten ikke lade sig gøre at sælge over andre digitale medier end en hjemmeside

Læs mere

De kraftige farver

Generelt skal du være varsom med, at bruge disse farver i store mængder på din hjemmeside og i dine øvrige produkter

Læs mere

Danny Bahl