MENUMENU
  • Serviceaftale
  • Om os to

Prioriter din hjemmeside - det betaler sig

Din hjemmeside er ikke en udgift - det er en investering

Mange fravælger at investere i en hjemmeside pga. det økonomiske aspekt. Men i stedet for at se din hjemmeside, som værende en finansiel hæmsko vil vi her hos Webnom råde dig til, at se det som en investering. Bruger du penge på en hjemmeside som afspejler virksomheden, skal de penge nok komme igen!

Ovenstående førstnævnte postulat stammer fra en tråd på Facebook, omhandlende de fordele og ulemper der er ved, at bruge tid, penge og energi på en hjemmeside. Her fortalte mange af de personer der havde svaret, at den største forhindring for dem når det kom til at skulle lave en hjemmeside, var det økonomiske – det var simpelthen for dyrt i forhold til her-og-nu-udbyttet.

Hvorfor skal det ses, som en investering?

Dit kontor har lukket – det har din hjemmeside ikke. Dét, og meget mere, er en af grundene til, at du og din virksomhed bør bruge tid og penge på en god hjemmeside.

Din hjemmeside er den eneste platform, som kan bruges som en direkte salgskanal. Fra en god hjemmeside kan du lave et direkte salg til kunden, hvilket du som udgangspunkt ikke kan via andre kanaler. Bruger du penge på din hjemmeside, så den afspejler virksomheden, så kommer din investering igen via en øget indkomst. Netop derfor skal du investere tid og penge i en godt designet side, så dine kunder har et sted, hvor de kan handle med dig.

Din hjemmeside er din virksomhed. Den afspejler din virksomhed og netop derfor er det vigtigt, at siden hænger sammen med det din virksomhed tilbyder. Det tager den menneskelige hjerne 3-5 sekunder at vurdere om vedkommende vil bruge tid (og i sidste ende penge) på det firma, hvis hjemmeside kunden besøger. Derfor handler det om at fange og fastholde din kundes opmærksomhed. Det er noget en webdesigner kan hjælpe dig med. Sker dette, kommer de penge du har brugt på din hjemmeside igen!

Det behøver ikke at være dyrt…

Én af de store myter indenfor webdesign er, hvad prisen på en hjemmeside er. Mange har en forestilling om, at en hjemmeside koster på den anden side af 15.000 kr. – hvilket ikke altid er sandheden! Selvfølgelig kan du få en hjemmeside til den pris. Men der er mindst ligeså mange udbydere, som tager 10.000 kr. eller mindre for det samme arbejde. For at sikre at du får den bedste pris, anbefaler vi at du indhenter tre tilbud fra forskellige webbureauer så du kan sammenligne deres ydelser og prisen på dem – og du får det bedste for dine penge.

Flere fordele

Når først en hjemmeside er etableret, kræver den ikke ligeså meget vedligeholdelse, som de sociale medier. På disse medier skal du være aktiv flere gange om ugen og gerne hver dag for at generere indhold, hvorimod en hjemmeside ikke behøver daglige opdateringer for at kunne skabe trafik. Selvom en hjemmeside aldrig bliver færdig, så kan den stå og passe sig selv når alle oplysninger, som skal være på den, er skrevet.

Derudover er det som oftest et engangsbeløb, som du betaler for din hjemmeside. Selvom det kan virke som mange penge på én gang, så er det ikke en udgift der kommer igen lige med det første.

Endnu en fordel er, at en hjemmeside sagtens kan være billig og se dyr ud – og omvendt. Husk derfor altid at sammenligne webdesignere- og bureauer før du giver dig i kast med din næste investering.

Vil du vide mere om hjemmesider og hvad der er vigtigt på dem? Så se dette blogindlæg, hvor vi gennemgår vigtige elementer på siden.

Internettet er vejen frem. Vil du med?

Sammen kan vi gøre det!

Jeg deler ud af alt der kan hjælpe dig videre med din hjemmeside – lige her:

Prioriter din hjemmeside – det betaler sig

Bruger du penge på din hjemmeside, så den afspejler virksomheden, så kommer din investering igen via en øget indkomst.

Læs mere

Din hjemmeside er som en håndværkers bil

På de fem sekunder afgør den besøgende om du har styr på dit shit! Ved du overhovedet hvad du laver?

Læs mere

WooCommerce 3.0

Læs mere

Danny Bahl