LOADING...

Rådgivning

Virksomhed gemmer på skjulte skatte.
Hjemmeside er gearet til at sælge dem.
Lad os finde dem og øge din indtægt.

Du kan få flere penge ind på kontoen ved at vi sammen graver ned i din virksomheds ressourcer og produkter og finder produkter der er oplagte til at lægge på hjemmesiden.

Her er dit udbytte

Ved at gennemgå din virksomhed, dens ressourcer og kerneydelser finder vi salgsmuligheder, der øger din indtægt.

Din hjemmesider er allerede god til at informere og generere leads. Men du skal stadig selv lukke salget.

Hvad hvis nu din hjemmeside også genererer indkomst
uden at du skal bruge ekstra ressourcer?

Hvad kan du forvente at opnå ved at vi maksimerer udnyttelsen af virksomhedens ressourcer og lægger dem på hjemmesiden.

  • Bredere portefølje
  • Flere salgskanaler
  • Bedre udnyttet ressourcer
  • Øget soliditet
  • Mere indtægt – penge på kontoen
  • Passiv indkomst … næsten

Hvilke typer virksomheder kan sælge på hjemmesiden?

Det korte svar er: alle.
Jeg har endnu ikke stødt på en virksomhed der ikke havde mulighed for at sælge på deres hjemmeside. I dag er din kerneydelse enten noget du gør eller noget du ved eller noget du har. Hvis du har noget – altså varer – kan du selvfølgelig sælge det på en webshop. Den er ikke svær. Men her er to hypotetiske eksempler.

En tømrermester “gør noget”. Han ved selvfølgelig meget fordi han er dygtig. Men hans kerneydelse involverer at være til stede hos kunden og udføre en fysisk gerning. Men der er en masse opgaver som enten er for små til at det kan betale sig eller så simple at en ikke-professionel også kunne gøre det. Den slags opgaver kan forholdsvis let forklares på en video. Derfor vil tømreren kunne lave video-kurser, medlemsklub eller online forløb for gør det selv-folket.

En advokat ved utroligt meget om loven – især dem der specialiserer sig. Ligesom tømreren, vil der være opgaver som kræver for meget administration i forhold til hvor meget der kan faktureres. Advokaten kan derfor svare på spørgsmål i en betalt live-udsendelse. Det vil også være muligt at beskrive løsninger eller sådan-gør-du i enkelt-produkter eller som et abonnement.

Industrivirksomheden der producerer specialværktøj til fødevarebranchen er en kombination af “har noget” og “ved noget”. Der vil næsten altid være delkomponenter, standardprodukter eller tilbehør der kan sælges på en webshop.
PS, tilbehør er lig med mersalg! Men de har også en forholdsvis lang kunderejse der starter med at en sælger ringer til eller besøger leads. En del af den kunderejse involverer at uddanne kunden i at bruge værktøjet optimalt. Det er et onlinekursus. Det kan også være en analyse af om en specifik virksomhed er egnet til at bruge dette specialværktøj. Svaret på sådan en analyse kan findes ved at svare på en række spørgsmål (de samme som sælgeren svarer på inden han ringer til lead’et). Ikke nok med at den potentielle kunde betaler et lille beløb for at svare på analysen. Sælgeren får også et kvalitativt lead.

Ens for eksemplerne
For år tilbage lærte jeg at Why og What er gratis, men How koster penge. Og det er fællesnævneren for de tre eksempler. Men du kan også bruge læresætningen til at skelne mellem salg og markedsføring, imellem hvad du deler ud af gratis og hvad du tager penge for.

Er du ikke overbevist? Vær med på en lytter, når jeg deler ud.

Skjulte skatte

Der kan findes små og store produkter flere steder i virksomhedens kunderejse og omkring kerneydelsen. Nogle af produkterne vil være for små, men der vil altid være 2-5 der er store nok til at deres værdi er penge værd.

Produkter kan også tage forskellige former. Nogle vil egne sig til et onlinekursus, nogle kan laves til et spørgeskema med et betalt svar, det kan simpelt mersalg efter kunden har købt eller noget helt fjerde …

Skal vi finde dem

Sådan gør vi

Den nøjagtige procedure kan veksle alt efter hvordan vi vælger at gennemføre samarbejdet.

Men den vil, som minimum, indeholde nedenstående elementer.

Alt det praktiske

Selve møderne kan vi holde både fysisk og online. Jeg foretrækker online, da der er mindst spildtid.

Deltagerne på møderne er op til dig, men det kan være en god ide at der er deltagere fra både salg og produktionen.

Prisen er svær at forudsige. Hvis min rolle kun indebærer rådgivning, plejer jeg at kunne holde det under 5.000. Hvis jeg også skal implementere resultaterne på hjemmesiden, bliver prisen selvfølgelig højere.
Inden vi går i gang har du fået en pris og en plan.